4 Aralık 2009 Cuma

Savunma 2


Thom Yorke-Eraser


Hepsi nasıl bir satış yaptığınızla ilgili. İyi bir sunum her şeyi çözer her şeyi kabul ettirir. Kim olduğumun önemi kalmaz böylece. Kime dönüşeceğim, ihtiyaç halinde kim olacağım önemlidir. Boş bir kartvizit uzatırım ne olmam gerekiyorsa onu yazarlar. Tümüyle açık ve eklenebilir. Ben bir fikirden ibaretim. Ben yüzüm değilim ya da sesim değilim, bitirdiğim okul beni oluşturmaz. Artık uzmanlığın sonuna gelindi. Kimse o en derindeki bilgiyi aramıyor çünkü orada öyle bir şey olmadığını artık herkes biliyor. Ben ana-babamın doğaçlamasıyım. Ben kendimin doğaçlamasıyım. Bugün portakal suyu içecek vakti buldum ve birine yol verdim. Bugün iyi göründüğümü herkes biliyor. Bugün birini beğenip gizlice alt dudağımı ısırdım. İçimden bir ses çıkardım. Ben heyecanlanan ve çığlık çığlığa yaşayan bir fikirler bulutuyum. Ben kendi dengemi kuruyorum. Tekrarları sevenler için doğru seçenek değilim. Lütfen zahmet etmesinler. Yöntemlere inanırım kafamı bunlarla doldurdum ödevler verdim ve başarılı oldum. Fakat kuralsız çözümlerin gücünden de haberdarım. Alıntıyı değil kendim denemeyi tercih ederim. Hepsi nasıl bir sahne kurguladığınızla ilgili. Kendimi sunar ardından son ana kadar ortalıklarda görünmem. Kapanış güçlüdür. Onları bir fikre inandırırım. Onları yükseltirim. Yan yana düşünülemeyen şeyleri bir araya getirin. Hepsi bununla ilgili. Ellerimi ceplerine uzatır ve katıldıkları hayalin bedelini onlardan alırım. Doğaçlama performansla katı bir takvime ikna ederim onları. Fakat buradaki trajediyi anlamakta güçlük çekiyorum. Hepimiz aklı başında insanlarız. Ben yaşadığım her şeye dışarıdan baktım ve ondan uzaklaşmaya başladım. Biraz büyümeli ve yaptığımızın saçma olduğunu ikimiz de görmeliydik. Ben gördüğüm için suçlu oluyorum öyle mi? Onun diliyle konuşacak olursak o nasıl masal bitince fareye dönüştüyse (amacı ne acındırmak mı kendini?) ben de pis bir şıllığa dönüşmüştüm. Keşke böyle olmasa, kimse bunun olacağını düşünerek başlamaz. Ben de öyle düşünmedim. Kendimi onun uzağında bir hayat yaşarken düşünemedim. Fakat aşk da insanlar gibi doğuyor büyüyor ölüyor. Bazı aşklarımız yaşlılık hastalığına tutuluyor erkenden yok oluyor. Bizimki karmakarışıktı. Buna 'güzel', 'olağanüstü' 'inanılmaz' filan diyorduk. Karmaşayı, tuhaflığı nasıl açıklamak istediğinle ilgili. Daha da büyük laflar etmek gerekirse yani ne bileyim yıldızlar bile ölüyor sonunda bu onların bir zamanlar ışıldadığı gerçeğini değiştirmez. Ki pek çok klişeye konu olmasına rağmen değinmeden edemeyeceğim gördüğümüz pek çok yıldız çoktan ölüp gitmiştir. Hayalleriyle fazla meşgul oluyor yaşaması gerektiğini unutuyor. Bizim birlikte olmamız diye bir ihtimal yoktu. Tamam zırvaladığımı kabul ediyorum pek çok kez onu tam tersine ikna etmeye çalıştım. Fakat ne olup bittiğine bakmak için nasıl desem hani kız arkadaşınızın kıçına bakmak için biraz yavaşlayıp sizi geçmesine izin verirsiniz ya onun gibi. Aynı hızla ilerlemeyince kendimi bir başka yerde buldum. Yaptığı şey etrafımda koşup kendini yormak beni üşütmek.
Ben kötü biri mi oluyorum?
Hayır.
Bu iyi ve kötünün ötesinde. Kendi içine çöküp ne var ne yok hepsini yok etmezse bunu onun da anlayacağını sanıyorum.
Kendimi koruyorum işte. Böyle iyiyim. Hepimiz başkalarına olduğumuzdan çok daha fazla kendimize sadığız. Onun yanında fikrim değişebilir bilemiyorum kokusu beni etkiler bunu istemiyorum.
Zaman kaybetmek istemiyorum. Daha çok zaman kazanmak için şimdi bir kısmını öldürüyorum.
Güldüğümde bu gerçek.
Uyanıyorum ve doğru yolda olduğumu biliyorum.
Çevremi arkadaşlar ve onların arkadaşları kuşatıyor. Gürültünün içinde kendi eksikliğinizi unutabilirsiniz.
Benim eksiğim yok.
Gerçekten güzel olduğumu görebiliyorum.
Hangi gerçeği istediğime karar veriyorum. Kırılacak bir şey yok bunda.
İnandıkça kurtuluyorum.
Sadece içimden bir tekrar geçiyor tam bu değil ama tercüme etmek gerekirse 'mutsuz olamayacak kadar güzelsin' diyor.
İyi bir partiyi tercih ederim vicdan azabının yerine
Vedalaşmanın yerine karaokeyi tercih ederim.
Hüzünlü bir cinsel hatıra yerine henüz tadılmış bir ilk dokunuşu tercih ederim.
Birini yaşamınıza almak zordur ama yapabilirsiniz. O benim yaşamımdaydı.
Birini yaşamınızdan çıkartmak zordur ama yapabilirsiniz.
Yaşamımızı değiştirdiğini sandığınız pek çok şarkıyı MP3'ünüzden sildiniz biliyorsunuz.
Hiçbir şey sonsuza kadar acı vermediği gibi hiçbir şey sonsuza kadar arzu edilir olamaz.
Çabalarımız gülünç olabilir saçımı ilk kestirdiğimde korkunç görünüyordum şimdi ise harikayım. Gördüklerimizin, kokladılarımızın, tattıklarımızın bir fikir olduğunu şimdi anlıyorum. İçimde olması mucizeyle ilgili bir fikirdi bunu yaratmış ve sahneye uygun davranmıştım. Bu benim fikrim ve yeniden söyleyeceğim. Bizi en çok kutsallık kirletir Tanrı vardır dersen kutsadığın her şeye hakaret etmiş olursun.
Biz efsanevi bir raslantıydık ama koşullar bazı organları köreltir. (onları değil canım alemsiniz)
Uyum sağlayabiliyorum. Evet şimdi ne yapıyoruz diyebiliyorum. Telefonu elime alabiliyorum. Eğer eski bir duyguyu bize nesneler taşıyorsa ben onlardan kurtulabiliyorum.
Boşluğun yerine gürültüyü koyun.
Karnınız gurulduyorsa konuşup durun, gülün. Kimse duymayacak. kimse, aaa acıkmışsın demeyecek.
Ben vahşi değilim ya da duygusuzluğu önermiyorum. Duygular gerçek nedenleri olmadan sadece kelimedir diyorum.
Üzgünüm'ün yerine mutluyum'u koy. Bu osuruktan bir iyimserlik ya da bilirsiniz 'bilek sporu' yapmak değil.
Başkasını beklemeyin ve kendinizi kurtarmak için elinize ilk çiviyi siz çakın.
Tehlike anında gözlerinizi kapatıp başınızı sallayın.
Ve gülümseyip poz verin.

3 yorum:

  1. çok beğendim özellikle şu kısım çok yaratıcı bence; "hiçbir şey sonsuza kadar acı vermediği gibi hiçbir şey sonsuza kadar arzu edilir olamaz. çabalarımız gülünç olabilir, saçımı ilk kestirdiğimde korkunç görünüyordum, şimdi ise harikayım."

    YanıtlaSil
  2. İş Planlama, Ticari ve Kalkınma Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kuruluşlar için yıllık düşük faiz oranına sahip Konut Yeniden Finansman Kredileri gibi geniş bir yelpazede finansal hizmetler sunuyoruz. Genel Kredi programımızla aileniz için en iyisini alın ve hayallerinizdeki eve sahip olun. İlgilenen adayların bizimle iletişime geçmesi gerekir
    Yalnızca WhatsApp: {+ 44} 7480 729811
    Tel .... {+ 44} 7480 729811
    E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    YanıtlaSil